Blog #12 Een nieuw jaar, een nieuw decennium.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Het is een nieuw jaar, het is een nieuw decennium. De jaren ’10 zijn voorbij en we zijn aan de jaren ’20 begonnen. In de jaren ’20 van de 20e eeuw waren vliegtuigen nog in opkomst, computers nog niet uitgevonden en fotocamera’s slechts voor de Rijke der Aarde. Maar vandaag de dag vliegen we allemaal de wereld rond, hebben we computers in overvloed en fotocamera’s zijn al ouderwets.

Nu we de afgelopen jaren veel hebben gevlogen en vele foto’s hebben kunnen maken is het nu de tijd om een koerswijziging in de bedrijfsvoering te brengen. Van een vliegrecord in 2019 willen we dit nieuwe jaar structureel minder vluchten gaan maken! De 33 fotovluchten worden naar verwachting teruggeschroefd naar hooguit de helft…. Maar waarom? Is het niet leuk meer? Is er geen bedrijfsvermogen meer? Dat is het allemaal niet! 33 fotovluchten betekende ook 33 keer tijd vrijmaken en in de file staan. 33 keer de weersverwachting controleren en een team paraat krijgen. De vluchten duurde meestal niet langer dan een uurtje, en we hebben ook wel een aantal vluchten gemaakt waarbij het weer niet optimaal was…. Kortom, we willen dezelfde aantal vlieguren maken maar minder vluchten. We gaan in 2020 alleen de lucht in als het weer er echt voor geschikt is!

De plannen voor 2020:

  • Minder vluchten dan in 2019.
  • Hetzelfde aantal vlieguren.
  • Alleen vliegen als het weer er echt geschikt voor is.
  • Meer overland vluchten (van vliegveld A naar B).
  • Het aantal passagiers tot een minimum beperken.
  • Een Air-to-Air shoot (een vliegend vliegtuig fotograferen vanuit een vliegend vliegtuig).
  • Meerdere dagen met het vliegtuig weg.
  • Opdrachten voor klanten behandelen.
  • Het doel om 7000 freelance kwaliteitsfoto’s te maken boven vele provincies in Nederland.
  • Minder vliegles.
  • De webshop vullen met 600 foto’s.
  • Voldoende content maken voor 3 nieuwe kalenders.
  • Hopen op sneeuw.. 😉

Voldoende plannen, voldoende te doen. Maar het is nog steeds winter en alles behalve geschikt vliegweer. Laten we hopen dat er nog een keertje sneeuw komt, want anders zal de eerste fotovlucht pas in maart zijn.